ایران فیلر

برای اینکه نگرانی افراد بابت تزریق ژل کاسته شود باید در مورد ژل و عوارض تزریق ژل و احتمال آن توضیح دهیم. بدون شک می‌دانید که ژل، می‌تواند چین‌ وچروک‌های صورت شما را برطرف کند و در کنار آن امکان افزایش حجم برای برخی از نقاط بدن را نیز دارد. از جمله زمینه‌هایی که در آن‌ها از ژل تزریق استفاده می‌شود، می‌توان مواردی را نام برد که در زیر به آن‌ها اشاره خواهد شد.

  • افزایش حجم در نواحی مختلف بدن و صورت
  • فرم دهی و رفع نواقص بدن و صورت
  • رفع چین و چروک پوست

در حالت کلی عوارض جانبی خاصی در خصوص تزریق ژل به بدن گزارش نشده است. عوارض جانبی که در برخی افراد دیده می‌شود ناشی از استفاده از ژل‌های غیر استاندارد، اقدام به تزریق ژل در کلینیک‌های نامعتبر و مواردی از این قبیل است. در صورتی که در خصوص چنین مواردی حساسیت بالایی به خرج داده نشود امکان مشاهده مشکلاتی نظیر التهاب و عفونت، بالا خواهد بود. البته بعد از تزریق، دچار ورم و کبودی در محل تزریق خواهید شد که این عارضه‌ها طبیعی بوده و بعد از چند روز برطرف خواهند شد.

امروزه در آرایشگاه‌ها و سالن‌های زیبایی، افراد زیادی هستند که اقدام به تزریق ژل می‌کنند، در حالی که تزریق ژل یک شیوه و اقدام از اقدامات پزشکی به حساب می‌آید و سپردن آن به دست افرادی به غیر از متخصصین و پزشکان فعال در آن زمینه، اشتباه بزرگی خواهد بود.

انواع عوارض تزریق ژل

عوارض متداول

اگر شما تزریق ژل را به یک پزشک آگاه یا یک جراح پلاستیک ماهر که از آناتومی ناحیه مورد نظر شما به خوبی آگاه است بسپارید، عارضه خاصی برای شما پیش نخواهد آمد و تنها چیزی که تجربه خواهید کرد، درد، قرمزی، عفونت و کمی تورم است. این واکنش ها ناشی از ورود سوزن به پوست است. ورم و کبودی را می توانن با استفاده از کمپرس یخ بهبود بخشید. این عوارض حداکثر تا دو هفته به صورت کامل خوب می‌شوند.

یکی از نگرانی‌های افراد در مورد تزریق ژل، امکان جابجایی ژل تزریق شده پس از پایان فرآیند است. حقیقت این است که این تجربه در شرایط عادی، هرگز اتفاق نمی‌افتد. اگر ژل در شرایط استاندارد تزریق شده باشد، تنها در صورتی در ظاهر شما جابجا خواهد شد که مراقبت‌های اصولی لازم را از آن به عمل نیاورید و فشار بسیار زیادی به ناحیه تزریق وارد کنید.

عوارض نادر

عوارض-تزریق-ژل

این عوارض معمولا به دلیل استفاده از ژل بی کیفیت یا تکنیک اشتباه ایجاد می شوند.

اثرات نامطلوب ناشی از تکنیک تزریق نامناسب

اگر تزریق به صورت خیلی سطحی انجام شود؛ باعث ایجاد ندول های کوچک (برآمدگی های اطراف محل تزریق که ممکن است نیاز به جراحی داشته باشند) و تغییر رنگ مایل به آبی سطح پوست می شود. این تغییر رنگ آبی ناشی از پدیده تیندال و همچنین به دلیل وجود آثار هموسیدرین به دلیل خونریزی داخل پوستی پس از تزریق است. این عارضه معمولا در تزریق زیر چشم که تزریق سطحی انجام میگیرد ظاهر می شود.

آلرژی و ایجاد حساسیت

با توجه به نوع فیلر واکنش های مختلفی ممکن است ایجاد شود

فیلر هیالورونیک اسید: گرانولوم (دانه های ریز که نوعی واکنش التهابی است) ناشی از ورود جسم خارجی می تواند ماه ها پس از تزریق نیز ایجاد شود. این عارضه ممکن است بدون هیچ علائم یا با علائم تورم و قرمزی خود را نشان دهد.

فیلر پلی لاکتیک اسید: ندول های پوستی پس از گذشت چند ماه پس از تزریق ایجاد می شوند. این ندول ها معمولا قابل لمس و غیر قابل مشاهده هستند.

عوارض عروقی

نکروز بافت به دلیل فشار بر عروق یا ورود ژل به شریان در موارد بسیار نادر ایجاد می شود. همچنین ورود ژل به شریان های چشمی باعث ایجاد آمبولی شبکیه ی چشم می شود.

کبودی تزریق ژل

دیدگاهتان را بنویسید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.