ایران فیلر

شاید نتوان جلوی روند پیری را گرفت اما می توان با روش‌های غیرتهاجمی پزشکی علائم پیری را از بین برد. درمان با مزوژل یکی از این روش ها است.

هیالورونیک اسید یک ماده شفاف است که به طور طبیعی در بدن یافت می شود. بیشترین مقدار هیالورونیک اسید در پوست است. وظیفه اصلی آن آبرسانی به پوست و طراوت آن می باشد. تقریباً نیمی از هیالورونیک اسید بدن در پوست وجود دارد که به مولکولهای آب متصل شده و رطوبت پوست را تامین میکند. روند طبیعی پیری، اشعه ماوراءبنفش، آلودگی هوا، و غیره باعث کاهش مقدار آن در پوست و بروز چین و چروک ها میشود.

میس فیل یک مزوژل بر پایه ژل هیالورونیک اسید است. در ساخت این مزوژل از تکنولوژی NMC (کراس لینک نانومش) برای پیوند ملکول های هیالورونیک اسید استفاده شده است. این تکنولوژی به پایداری مزوژل در بدن کمک می کند.

تزریق مزوژل یک روش درمان بازسازی پوست است. در مزوژل غلظت بالایی از هیالورونیک اسید با فرمولاسیون ویژه ای وجود دارد که توسط سوزن میکرونیدلینگ وارد پوست میشود. آزاد شدن تدریجی هیالورونیک اسید باعث تحریک تولید کلاژن و الاستین می گردد، بنابراین باعث بهبود رنگ پوست آبرسانی و از بین رفتن چین و چروک ها میشود.

مزایای استفاده از مزوژل

  • تحریک تولید کلاژن
  • کاهش چین و چروک های سطحی
  • بهبود کلی کیفیت پوست
  • بهبود الاستیسیته (خاصیت کشسانی) پوست
  • افزایش درخشندگی پوست

کاربرد‌های مزوژل روی صورت

مزوژل
  • رفع چین و چروک و افتادگی و شل شدگی و خطوط ریز در زیر صورت و چین و چروک اطراف چشم‌ها
  • رفع چین و چروک صورت به خصوص افتادگی در گونه‌ها و اطراف دهان و خط دور لب 
  • رفع خستگی و بی‌روحی پوست صورت با ایجاد پوستی شاداب تر و جوان تر و بدون چروک
  • بهبود خاصیت ارتجاعی پوست
  • افزایش کیفیت کلی بافت پوست صورت و اطراف چشم
  • افزایش روشنی و درخشندگی پوست با ایجاد سلول های جدید در بافت پوست

تزریق مزوژل برای چه کسانی مناسب نیست

همه افراد نمی‌توانند از مزوژل استفاده کنند. افرادی که در دسته‌های زیر قرار دارند به هیچ عنوان نباید از مزوژل استفاده کنند:

  • افرادی که دارای سیستم ایمنی ضعیفی هستند.
  • افرادی که به بیماری‌های دیابت، سرطان، لوپوس، اختلال بافت همبند و… مبتلا هستند.
  • مادرانی که در دوران بارداری و شیردهی قرار دارند.
  • بیمارانی که از داروهای خاص استفاده می‌کنند.
  • افرادی که پوست آن‌‌ها حالت افتاده‌ای دارند.
  • افرادی که از سایر روش‌های زیبایی مانند بوتاکس، لیفتینگ و… استفاده کرده‌اند.

مواد معدنی مورد استفاده در مزوژل ها

مزوژل ژلی حاوی اسید هیالورونیک، کوآنزیم‌ها، مواد معدنی، اسید‌های آمینه، ویتامین‌ها و آنتی اکسیدان‌هاست که در پروسه‌ی فرآیند مزوتراپی مورد استفاده پزشکان زیبایی قرار می‌گیرد. در ادامه به طور خلاصه به کارکرد برخی از این مواد می پردازیم:

  1. نیاسین آمید

این ویتامین می تواند برای کم کردن تحریک پوست و بهبود توازن آن بسیار مفید باشد و یک انتخاب خوب برای پوست های مستعد جوش و آکنه محسوب می شود.

استفاده از نیاسین آمید رادیکال های آزاد روی پوست که باعث تخریب لایه محافظتی آن می شود را از بین می برد. آزمایشات زیادی ثابت کرده اند که نیاسین آمید توانایی بالایی در درمان قرمزی، لکه های ناشی از افزایش سن و همچنین ملاسما دارد.

مصرف نیاسین آمید به مدت 2 الی 4 هفته به میزان 2درصد ترشح چربی روی پوست را کاهش می دهد. برای کسانی که از چربی بیش از حد پوست خود ناراضی هستند بسیار مناسب است.

  • پپتید

 پپتیدها از زنجیره های اسید آمینه تشکیل شده اند؛ که بلوک های ساختمانی هستند و پروتیین های بدن ما همچون کلاژن های پوست را می سازند. این پپتید ها نه تنها در ساخت کلاژن های جدید بلکه در تشکیل فیبرهای الاستین نیز نقش دارند. این فیبر ها موجب استحکام و انعطاف پذیری پوست می شوند.

  • آدنوزین

آدنوزین یک ماده ی شیمیایی است که به طور طبیعی در تمام سلول های بدن وجود دارد. هنگامی که این ماده به صورت موضعی روی پوست استعمال شود باعث ترمیم و احیای آن شده در نتیجه پوست جوان تر و نرم تر شده و چین چروک های آن محو می شوند. در محصولات مراقبت از پوست و ضد پیری مانند کرم های شب، ضدچروک و سرم ها نیز از این ماده استفاده می شود. کارکرد دیگر آدنوزین در پوست تسکین دادن التهابات آن بوده و اینکار را با مهار فعالیت التهابی نوتروفیل انجام می دهد.

  • گلوتاتیون

این ماده یک آنتی اکسیدان قوی است که توسط بدن ما تولید می شود. گلوتاتیون از سلول ها در برابر رادیکال های آزاد، پراکسیدها و لیپیدها محافظت می کند. خواص ضد ملانوژی گلوتاتیون منجر به این شده است که پزشکان به طور مکرر از آن به عنوان دارویی شگفت انگیز برای روشن سازی پوست و درمان ملاسما استفاده کنند.

انواع روش های تزریق مزوژل

برای انجام اینکار پزشک از تمام وسایل و تجهیزات استریل و دستکش یکبار مصرف استفاده می‌کند. سپس ناحیه مورد نظر را ضدعفونی کرده و تزریق را آغاز می‌کند.

مزوژل


برای  تزریق موفق یک مزوژل، سوزن باید با زاویه ۳۰ درجه وارد پوست شود. اما تزریق مزوژل با تکنیک‌های مختلفی انجام می‌شود، این تکنیک‌ها عبارتنداز:

تزریق چند سوراخ:

در این روش به منظور از بین بردن چین و چروک روی صورت تزریق‌های متعددی انجام می‌شود.

تزریق یکباره:

در این روش درمانی، تزریق به صورت وریدی مستقیم انجام می‌شود. از این روش تزریق بیشتر برای جوانسازی پوست صورت استفاده می‌کنند. افرادی که در بازه سنی ۳۰ تا ۳۵ سال هستند بهترین گزینه برای انجام این نوع تزریق می‌باشند.

تزریق هاشوری:

در این روش تزریق به صورت موازی و با فاصله پنج تا ده میلی‌متر انجام می‌شود. زوایای قائم با خطوط اول می‌تواند یک شبکه هاشور را تشکیل دهد.

تزریق رتروگراد:

در این روش پزشک سوزن را یکباره وارد پوست می‌کند، سپس تزریق را در طول مسیر انجام می‌دهد.

اثرات مزوژل از چه زمانی قابل مشاهده هست؟

تاثیر مزوژل
تاثیر مزوژل

درمان با مزوژل یکی از روش هایی است که اثرات آن بلافاصله پس از تزریق قابل مشاهده است. اما اثر کامل آن دو روز پس از تزریق به دست می آید. نتایح تزریق مزوژل شش الی نه ماه ماندگاری دارد. در این مدت شما پوستی روشن، با طراوت و جوان خواهید داشت. درمان با مزوژل بهتر است در چند جلسه به فاصله دو تا چهار هفته تکرار شود.

دیدگاهتان را بنویسید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.