ایران فیلر

میکرونیدلینگ چیست؟

میکرونیدلینگ نوعی روش تحریک مکانیکال پوست است که در آن با استفاده از سوزن های بسیار ریز میلیون ها میکروکانال در پوست ایجاد می گردد. این روش با حداقل تهاجم برای درمان مشکلات پوستی از طریق تحریک تولید کلاژن مورد استفاده قرار می گیرد؛ در حقیقت میکرونیدلینگ به عنوان درمان القاء کلاژن نیز شناخته شده است.

در زمان‌های قدیم مصریان باستان پوست خود را با استفاده از سنگ‌های زبر و دندانه‌دار به‌آرامی ماساژ می‌دادند تا لایه‌های مرده پوست از بین بروند. به‌این‌ترتیب راه برای تنفس و خون‌رسانی به لایه‌های زیرین پوست باز می‌شد و آسیب‌های پوستی کم‌کم از بین می‌رفتند. میکرونیدلینگ یکی از روش‌های جدید برای درمان آسیب‌های پوستی به‌خصوص جای زخم، جوش و آکنه است که از همین روش الهام گرفته است.

در حال حاضر میکرونیدلینگ یکی از بهترین روش‌های کلاژن‌سازی می‌باشد که با توجه به هزینه بسیار کم، مورد توجه قرار گرفته است.

روش کار میکرونیدلینگ چگونه است

روش کار میکرونیدلینگ به این ترتیب است که وسیله‌ای به نام «درمارولر» که یک رولر غلتکی متشکل از سوزن‌های بسیار ریز از جنس فلز تیتانیوم و به قطر نیم یا حداکثر دو و نیم میلی‌متر است، روی پوست کشیده می‌شود و به این ترتیب با نفوذ سوزن‌ها به لایه‌ی میانی پوست یا «درم» یک زخم کوچک و خون‌ریزی اندکی در پوست ایجاد می‌شود که بدن به آن واکنش نشان می‌دهد و شروع به ترمیم و بازسازی آن ناحیه می‌کند.

مدت زمان انجام میکرونیدلینگ تقریباً 30 دقیقه می باشد. در این زمان سیستم ایمنی بدن فعال شده و سبب افزایش انتشار فاکتورهای رشد و تولید رشته های کلاژن و الاستین و همچنین افزایش ضخامت لایه اول پوست (اپیدرم) می گردد. رشته های کلاژن و الاستین در واقع رشته های پروتئینی هستند که وظیفه استحکام و حفظ خاصیت ارتجاعی پوست را به عهده داشته و عامل اصلی در جوانسازی پوست به شمار می آیند.

این روش درمانی به یکی از دو شیوه زیر اجرا می شود

به صورت دستی

در این روش از دستگاهی که درمارولر نام دارد؛ برای ایجاد حفره هایی با عمق مشخص استفاده می شود. در حال حاضر امکان استفاده از دستگاه های نیدلینگ با جنس های مختلف مانند سیلیکونی، شیشه ای، فلزی و پلیمری و … در ایران وجود ندارد.

با استفاده از دستگاه

در این روش، برای ایجاد منافذ با فاصله معین از یک دستگاهی استفاده می شود که سرعت حرکت آن قابل تنظیم است. بنابراین تعداد منافذی که در این روش بر سطح پوست ایجاد می شوند، به نسبت روش دستی بسیار زیادتر بوده و نتیجه بهتری می دهد.

micro2
میکرونیدلینگ با استفاده از دستگاه
میکرونیدلینگ
میکرونیدلینگ با استفاده از درمارولر

کاربرد میکرونیدلینگ چیست

1- رفع چین و چروک و جوانسازی پوست

2- درمان جای جوش و آکنه

3- کاهش میزان ترک های حاملگی یا چاقی و لاغری

مراقبت‌های قبل از میکرونیدلینگ

  1. قبل از انجام میکرونیدلینگ پوست محل موردنظر را از هرگونه کرم، لوسیون و مواد آرایشی پاک کنید.
  2. اگر از داروی خاصی استفاده می‌کنید یا هر گونه بیماری و ضایعه‌ی پوستی مثل تبخال دارید، قبل از انجام میکرونیدلینگ حتما پزشک خود را از این مسئله مطلع کنید.
  3. درصورتی‌که پیش از این، از روش‌های درمانی دیگر برای جوان‌سازی پوست‌تان استفاده کرده‌اید، حتما با پزشک خود در میان بگذارید.

مراقبت های بعد از میکرونیدلینگ

  1. کمی قرمزی و التهاب بعد از انجام میکرونیدلینگ ممکن است وجود داشته باشد که معمولاً پس از ۲۴ ساعت برطرف می‌شود و سوزش مختصر که ۲ تا ۴ روز بعد برطرف می‌گردد.
  2. تا ۸ ساعت ترجیحاً دوش نگیرید و پس از ان فقط با آب سرد شست‌و‌شوی دهید.
  3. تا ۴۸ ساعت آرایش نکنید و از ضد آفتاب رنگی استفاده نکنید.
  4. از تماس با آفتاب خودداری نمایید و در صورت تماس با آفتاب از حجم مناسب ضد آفتاب فیزیکال و یا مینرال استفاده کنید.
  5. کرم‌های تجویزی را به صورت منظم استفاده نمایید.

برای کسب نتیجه مطلوب چند جلسه میکرو نیدلینگ باید انجام شود

یکی از سوالات رایجی که بسیاری از شما عزیزان از ما داشته اید، این است که برای کسب نتیجه مطلوب از این شیوه بازسازی پوست، چند جلسه باید آن را انجام داد. متاسفانه جواب دقیقی برای این سوال وجود ندارد، چرا که همه چیز به مشکل پوستی و پاسخ پوست شما به این شیوه از درمان دارد. اما می توان گفت که به طور کلی، بسیاری از افراد بعد از 4 الی 6 جلسه که به صورت مداوم با فاصله زمانی 4 هفته ای این عمل زیبایی را انجام داده اند، به نتیجه مطلوب و مورد نظرشان رسیده اند.

ماندگاری میکرونیدلینگ چقدر است

افزایش ماندگاری و اثرگذاری روش میکرونیدلینگ تا حد زیادی به شیوه مراقبت پس از عمل بستگی دارد. درصورتی‌که شخص همه دستورات پزشک را به‌درستی رعایت کند و این کار را در مراکز معتبر پزشکی (نه آرایشگاه یا کلینیک‌های غیر معتبر) انجام دهد، می‌توان انتظار داشت که نتایج آن برای مدتی طولانی باقی بمانند. قطعا مواردی نظیر افزایش سن، سبک زندگی و رژیم غذایی بر روی روند تولید کلاژن اثر می‌گذارد. بنابراین پس از مدتی ممکن است اثرات میکرونیدلینگ از بین برود و نیاز به ترمیم وجود داشته باشد. البته در صورت استفاده از این روش خیال شما برای حداقل ۲ سال راحت خواهد بود.

عوارض میکرونیدلینگ چیست

  • قرمزی و تورم پوست در ناحیه درمان
  • ایجاد انواع حساسیت های پوستی
  • تیرگی پوست در صورتی که میزان فشار وارد شده مناسب نباشدالتهاب و ورم خفیف
  • میکرونیدلینگ با دستگاه
    میکرونیدلینگ

    دیدگاهتان را بنویسید

    آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.