ایران فیلر

بزرگ کردن سینه با پروتز سینه یا تزریق چربی

بزرگ کردن سینه یک عمل زیبایی است که به روش های مختلفی انجام می شود. بیمارانی که به دنبال بزرگ کردن سینه هستند اغلب میپرسند کاشت پروتز بهتر است یا تزریق چربی؟

هر دو روش مزایا و معایب خود را دارند در این مقاله به مقایسه این دو روش می پردازیم.

عمل بزرگ کردن سینه با کاشت پروتز

پروتز سینه
بزرگ کردن سینه با پروتز سینه

جراحی پروتز سینه عبارت است از قرار دادن ماده ای به نام پروتز در داخل سینه (روی عضله قفسه سینه) جهت برجسته كردن، فرم دادن و بزرگ كردن سینه. پروتزهای سینه در اندازه و شکل های متنوعی وجود دارند، که با توجه به پهنا و قاعده سینه انتخاب می شوند. این عمل جراحی با ایجاد یک برش کوچک در اطراف آرئول یا چین زیر پستانی انجام می شود. پروتز سینه در زیر غده پستانی یا در زیر عضله قرار میگیرد. دو نوع پروتز سینه سالین و سیلیکونی وجود دارد که پزشک با توجه به شرایط سینه بیمار یکی از این دو را انتخاب می کند.

بزرگ کردن سینه با تزریق چربی

تزریق چربی به سینه
بزرگ کردن سینه با تزریق چربی

در این پروسه چربی به روش لیپوساکشن از بدن فرد (عموماً شکم، باسن، ران) استخراج می شود و بعد از خالص سازی به ناحیه پستان تزریق میشود.

برای درک بهتر کارکرد روش پیوند چربی به یک بادکنک فکر کنید. هنگامی که بادکنک پر از هوا است سطح صافی دارد و هنگامی که هوای آن خالی می‌شود سطحش چروکیده می‌گردد. پیوند چربی سینه شما را به وسیله چربی بدن خود شما دوباره باد می‌کند. پروسه پیوند چربی در دو مرحله انجام می‎شود: استخراج چربی و تزریق چربی. برای استخراج، تکه‌های کوچک چربی از شکم، رانها و پهلوها برداشته می‌شود این چربی‌ها پس از خالص‎سازی به روش میکروقطره به ناحیه مورد نظر تزریق می‌شود.

مزایا و معایب کاشت پروتز

با استفاده از پروتز می توان سایز دلخواه خود را انتخاب کرد. هزینه این عمل نسبت به تزریق چربی کمتر است. با این وجود کاشت پروتز عوارضی مانند عفونت انقباض کپسولی ناشی از پس زدن پروتز توسط بدن، پارگی پروتز و … دارد. برخلاف تزریق چربی ریکاوری پس از کاشت پروتز ممکن است چندین هفته زمان ببرد.

مزایا و معایب تزریق چربی

از آنجا که جسم خارجی وارد بدن نشده است ریسک عفونت بسیار کم است. جای زخم ناشی از برش وجود ندارد چرا که چربی ها به وسیله سوزن تزریق می شود. شکل ظاهری سینه ها پس از تزریق چربی بسیار طبیعی است. چربی اضافه در ناحیه مشخصی از بدن بیمار برداشته شده و به بهبود ظاهری آن ناحیه کمک می کند.

با تزریق چربی نمی توان حجم سینه ها را به اندازه کاشت پروتز افزایش داد. در این روش ممکن است سایز سینه ها متقارن نباشد.

دیدگاهتان را بنویسید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.