ایران فیلر

انواع دستگاه لیزر

شاید به این جمله برخورده‌ باشید:« حذف موهای زائد با دستگاه الکساندریت بهترین دستگاه لیزر موهای زائد ». همین ابتدا باید بدانید که نمی‌توان یکی از فناوری‌ها یا دستگاه‌های لیزر را به عنوان بهترین معرفی کرد. هر کدام از دستگاه‌ها مزایا و معایبی دارند و برای افرادی با رنگ پوست مختلف، مناسب‌اند. مثلاً لیزر الکساندریت سریع و کارآمد است؛ ولی برای رنگ پوست‌های تیره و موهای ضخیم چندان موثر نیست. پس اول از همه در نظر داشته باشید، هیچ دستگاهی بهترین نیست و بهترین دستگاه لیزر باید با توجه به شرایط و ویژگی‌های پوست و موهای شما انتخاب شود.

معرفی دستگاه های لیزر

دستگاه لیزر مو انواع مختلفی دارد و معمولا این دستگاه‌ها را بر اساس بازه طول موج تقسیم‌بندی می‌کنند. در این قسمت به توضیح سه نوع از انواع این دستگاه‌ها می‌پردازیم.

دستگاه لیزر دایود

دسته اولی که به توضیح آن می‌پردازیم، دستگاه لیزر دایود است. لیزرهای دایود از طول موج‌های بین ۸۰۰ تا ۸۰۸ نانومتر بهره می‌برند و از این طریق باعث حذف موهای زائد بدن می‌شوند. طول موج ۸۰۸ نانومتری لیزر این دستگاه نور را در کسری از ثانیه به پوست شما می‌تاباند و به شاخه و پیاز موهای زائد آسیب می‌زند. این نکته را در نظر داشته باشید که هرچه طول موج نور تابیده شده بلندتر باشد، نتیجه پروسه لیزر مو بهتر خواهد بود؛ مخصوصا اگر پوستی که قرار است روی آن لیزر تابیده شود تیره است، نیاز دارید از دستگاهی استفاده کنید که طول موج بلندتری دارد.

از برندهایی که از سیستم دایود استفاده می‌کنند می‌توانیم به برند RUIKD از کشور کره جنوبی اشاره کنیم. مثلا LAMIS L که از ساخته‌های این کمپانی است، یکی از پرطرفدارترین دستگاه‌های لیزر مو است. یکی از دلایل اصلی محبوبیت LAMIS L و دستگاه تقریبا مشابهش، LAMIS XL این است که از سیستم خنک‌کننده استفاده می‌کنند و به این ترتیب درد و ناراحتی پوستی را از بین می‌برند.

دستگاه لیزر الکساندرایت

755nm Alexandrite Laser Hair Removal permanent
دستگاه لیزر الکساندرایت

دسته دوم دستگاه‌ها، آن‌هایی هستند که نوری با طول موج ۷۵۵ نانومتر ایجاد می‌کنند. البته اگر بخواهیم دقیق‌تر توضیح بدهیم باید بگوییم محدوده طول موج لیزر این دستگاه‌ها بین ۷۱۰ تا ۸۰۰ نانومتر است؛ اما برای لیزر موهای زائد از طول موج ۷۵۵ نانومتر استفاده می‌شود. این دستگاه هم مثل سایر دستگاه‌ها با اثر گذاشتن روی رنگ‌دانه‌ها کارش را انجام می‌دهد. طول موج الکساندرایت کمتر به عمق پوست نفوذ می‌کند و بیشتر روی اپیدرم پوست اثر می‌گذارد.

به دلیل طول موج کم (انرژی زیاد) دستگاه لیزر موی الکساندرایت، درد استفاده از آن گاهی غیر قابل تحمل می‌شود؛ در این مواقع باید از پماد بی‌حسی استفاده کرد. این نکته را هم باید در نظر داشته باشید که اثر لیزر الکساندرایت روی پوست بیشتر است و به همین دلیل باید با حساسیت بیشتری از آن استفاده کرد؛ مخصوصا اگر پوستی تیره دارید و یا برنزه کرده‌اید، باید مطمئن شوید کار لیزر مو با دقت و حساسیت بالا روی شما انجام می‌شود.

از معتبرترین برندهای تولیدکننده دستگاه لیزر الکساندرایت، برند آمریکایی کندلا است و در بسیاری از کلینیک‌های معتبر دنیا از دستگاه‌های ساخت این شرکت استفاده می‌شود. تکنولوژی به کار رفته در این دستگاه در کنار هزینه‌های مراقبت از آن باعث شده که از الکساندرایت به عنوان یکی از گران‌ترین شیوه‌های حذف مو یاد کنند.

دستگاه لیزر ان دی یاگ (NdYAG)

دستگاه لیزر ان دی یاگ
دستگاه لیزر ان دی یاگ

فناوری ان دی یاگ برای کسانی‌ که پوست تیره‌ای دارند، موثرترین است. لیزر دیود و الکساندریت برای این افراد هم تاثیر کم‌تر و هم خطرات بیشتری دارند. طول موج این لیزر با 1064 نانومتر توانایی رسیدن به لایه‌های عمیق‌تر پوست نسبت به همه لیزرهای قبلی گفته شده را دارد.

بهترین دستگاه لیزر که از تکنولوژی ان دی یاگ بهره می‌برد، لیزر دکا است. شرکت دکا بیش از ۳۰ سال است در حوزه تجهیزات و فناوری‌های پزشکی فعال بوده و یکی از منحصر به فردترین دستگاه‌های لیزر با تکنولوژی آمریکایی را تولید می‌کند. لیزر دکا به دو فناوری لیزر مجهز است: الکساندریت و ان دی یاگ. استفاده از دو فناوری به صورت همزمان یعنی این دستگاه انعطاف‌پذیری بالایی دارد و برای بسیاری از متقاضیان، بهترین دستگاه لیزر موهای زائد است.

از جمله برتری‌های این دستگاه می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • مناسب و ایمن برای تمام رنگ‌های پوست
  • مناسب برای کسانی که موهای نازکی دارند
  • مجهز به یک فناوری انحصاری که انرژی پرتوها را کاهش داده و درصد جذب آن‌ها را بیشتر می‌کند. به این ترتیب عوارض و خطرات لیزر بسیار کاهش یافته و درمان موثرتر می‌شود.

دیدگاهتان را بنویسید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.