ایران فیلر

مزوتراپی و مزوژل

تعریف و تفاوت مزوتراپی و مزوژل

مزوژل، به عنوان ژل آبرسان از بهترین روش‌ها برای درمان مشکلات پوستی اطراف چشم می‌باشد. این ماده حاوی اسید هیالورونیک، کوآنزیم‌ها و مواد معدنی، اسیدهای آمینه، ویتامین‌ و آنتی‌اکسیدان‌هاست که در فرآیند مزوتراپی مورد استفاده قرار می‌گیرند.

اسید هیالورونیک یکی از مهم‌ترین عناصر مزوژل‌ها به حساب می‌آید. این ماده، که به طور طبیعی در پوست ما وجود دارد و با حفظ آب و آبرسانی به پوست، باعث جوانی و طراوت آن می‌شود.

عملکرد مزوژل‌ها به چه صورت است؟

تمام مواد و عناصری که در مزوژل‌ به کار رفته است، باعث ساخته شدن مجدد کلاژن، خون‌رسانی به بافت‌ها و افزایش میزان آب در آن ناحیه می‌گردد. ویتامین‌ها، مواد معدنی و آنتی‌اکسیدان‌هایی که در مزوژل به کار رفته است، برای تقویت کردن و ترمیم پوست بدن به کار گرفته می‌شوند.

افزایش سن افراد، منجر به کاهش یا از بین رفتن اسید هیالورونیک در پوست می‌گردد. نتیحه‌ای که این موضوع در پی دارد، از دست رفتن شادابی و طراوت پوست است. استفاده از مزوژل باعث می‌شود که اسید هیالورونیک موجود در پوست بدن، مجدداً احیا شده و این اتفاق باعث می‌شود که جوانی و زیبایی پوست به آن بازگردد.

کاربردهای مزوژل

از مهم‌ترین قابلیت‌هایی که مزوژل دارد، پر کردن چین و چروک‌های عمیق پوست است. به عنوان مثال، استفاده کردن از مزوژل باعث می‌شود که خطوط خنده و خطوط عمیق پوست که هنگام اخم در اطراف چشم دیده می‌شود، از بین بروند.

علاوه بر این، کاربردهای مزوژل در موارد دیگری نیز می‌باشد. برای نمونه، برخی از افراد گونه‌های نامتقارن و تغییرشکل‌یافته‌ای دارند که چهره آنان را بی‌حال و خسته نشان می‌دهد.

به مدد مزایای مزوژل، می‌توان گونه‌های این افراد را متناسب و خوش‌فرم کرد و چهره‌شان را از حالت بی‌روحی و خسته درآورد. به بیان ساده‌تر، در مواردی که افتادگی گونه در چهره افراد وجود دارد، می‌توان با استفاده از مزوتراپی آنها را معالجه نمود. همچنین، از طرف دیگر، افرادی که دارای صورت‌های باریکی هستند، با استفاده از مزوژل می‌توانند گونه‌های خود را برجسته‌تر کنند تا چهره‌شان با جذابیت بیشتری روبرو گردد.

اگر بخواهیم کاربردهای مزوژل‌ها را بر صورت و بدن به طور مستقل مورد بررسی قرار دهیم، می‌توانیم به فهرستی از قابلیت‌ها و مزایایی که بر پوست صورت و بدن دارند، برسیم.

تاثیرات مزوژل بر صورت

به طور کلی، می‌توان تاثیرات مزوژل بر صورت را بدین ترتیب خلاصه کرد:

1- چین، چروک و خطوط ریز صورت و اطراف چشم را از بین می‌برد.

2- خطوط و چروک‌هایی که در گونه‌ها و اطراف دهان دیده می‌شود را برطرف می‌کند.

3- خستگی و بی‌حالی که ناشی از افتادگی پوست است را رفع می‌نماید.

4- خاصیت ارتجاعی پوست و کیفیت کلی آن را افزایش داده و باعث درخشندگی بیشتر پوست می‌گردد.

تاثیرات مزوژل بر پوست بدن

تاثیراتی که مزوژل بر بدن می‌گذارد، تا حدودی مشابه با تاثیرات آن بر پوست صورت است؛ اما از آن‌جا که پوست صورت و بدن بسیار متفاوت از یکدیگر عمل می‌کنند، این تاثیرات، جنبه‌های متفاوتی را نیز به خود گرفته‌اند.

مزوژل
مزوژل

1- خاصیت ارتجاعی پوست بدن را افزایش داده و خطوط ریز دور گردن را از بین می‌برد.

2- خاصیت ارتجاعی پوست پشت دست‌ها را افزایش داده و باعث جوانی دست می‌گردد.

3- برجستگی رگ‌ها و گودی‌های پشت دست را از بین می‌برد.

4- باعث برطرف شدن ترک‌های پوستی می‌گردد.

5- به درمان سلولیت و چاقی موضعی کمک می‌کند.

6- لکه‌های تیره روی پوست را از بین می‌برد.

7- به جلوگیری از ریزش مو کمک می‌کند.

بهترین سن برای تزریق مزوژل و افراد نامناسب برای استفاده از آن

یکی از سوالات مهم که برای افراد پیش می‌آید، این است که بهترین زمان برای استفاده از مزوژل چه موقع است؟ بیشتر متخصصان بر این عقیده‌اند که به هیچ عنوان نباید از مزوژل در سن پیش از ۱۸ سالگی استفاده کرد. بهترین زمان برای تزریق مزوژل به زیر چشم، سن بین ۲۰ تا 35 سالگی می‌باشد.

از طرفی، افرادی که سیستم ایمنی ضعیفی دارند و کسانی که مبتلا به بیماری‌های خاص از جمله دیابت، سرطان، اختلال بافت همبند و مواردی از این دست هستند، کاندیداهای مناسبی برای استفاده از مزوژل نمی‌باشند.

همچنین، زنان باردار و شیرده نیز بهتر است که از این روش درمان استفاده نکنند.

مساله دیگری که وجود دارد، این است که افرادی که صرفاً دارای خطوط و چین و چروک‌های ریز هستند، بهتر است از این روش استفاده کنند. به بیان بهتر، افراد با پوست‌های شل و افتاده باید با روش‌های موثرتری از جمله تزریق ژل، لیفتینگ و یا عمل جراحی اقدام به این کار کنند.

تفاوت مزوتراپی و مزوژل در چیست؟

تفاوت اصلی در مزوتراپی و مزوژل، در غلظت اسید هیالورونیک آن‌هاست. مزوژل‌ها دارای بیش از ۱۵ درصد از این اسید هستند، در حالیکه در مزوتراپی چیزی بین ۱ تا ۳ درصد از آن استفاده می‌شود.

از این رو، استفاده از مزوژل باعث می‌شود که آب بیشتری در فضای بین سلولی جمع شده و پوست پس از آن، با شادابی بیشتری مواجه گردد.

برای خرید و مشاوره در زمینه مزوژل‌ها با کارشناسان ما تماس بگیرید.

دیدگاهتان را بنویسید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.