ایران فیلر

فیلر گونه

فیلر گونه و فرم های تزریق آن

فیلرهای گونه پرکننده های هستند که باعث افزایش حجم در بالا و اطراف استخوان گونه می شوند. این پرکننده ها استخوان گونه را نمایان تر کرده و چین و چروک ها را کاهش می دهند. استفاده از فیلر گونه علاوه بر تاثیراتی که روی شکل گونه می گذارد، باعث لیفت پوست و همچنین کاهش خط خنده می گردد.

 از مواد متنوعی به عنوان پرکننده گونه استفاده می شود: هیالورونیک اسید، پلی لاکتیک اسید، هیدروکسی اپتایت و چربی

گونه به سه ناحیه تقسیم می شود

  • گونه زیگوماتیک (شقیقه) zygomatic
  • گونه قدامی داخلی anteromedial
  • ناحیه زیر گونه submalar
آناتومی گونه

تزریق به گونه از چه نواحی انجام می شود

  1. زیر استخوان شقیقه
  2. گونه قدامی ناحیه نزدیک بینی
  3. زیر استخوان گونه

تزریق قلبی شکل (heart shaped)

تزریق گونه قلبی شکل

تزریق در ناحیه گونه زیگوماتیک، باعث شارپ تر شدن فرم گونه در زیباجویان می شود. باعث کات گونه شده و برای ایجاد فرم استخوانی و مادلینگ صورت مورد استفاده قرار می گیرد.

تزریق سیبی شکل (apple cheek)

تزریق گونه سیبی شکل

تزریق در ناحیه گونه قدامی داخلی، باعث حجم دهی و شاداب تر شدن فرم گونه در زیباجویان می شود. اصطلاحا فرم سیبی شکل نامیده شده و برای ایجاد فرمی طبیعی مورد استفاده قرار می گیرد.

هزینه تزریق فیلر گونه

در صورت استفاده از ژل هیالورونیک اسید به عنوان پرکننده، بین 1 تا 2 سی سی ژل برای هر طرف صورت مورد نیاز است. هزینه 2 سی سی ژل (در تاریخ انتشار مقاله) بین 2 الی 3 میلیون تومان برای برند های کره ای و بین 3.5 تا 5 میلیون برای برند های اروپایی می باشد. هزینه تزریق توسط پزشک به این مبلغ اضافه می گردد.

تزریق گونه در زیباجویان به سه دلیل انجام می شود

از دست دادن حجم گونه با توجه به افزایش سن: زیباجویان متوجه می شوند که گونه فرورفته شده و کمتر نمایان است. و حجم دهی دوباره به گونه شکل صورت را به حالت جوانی باز می گرداند.

عمیق شدن خط خنده: با بالا رفتن سن حجم و الاستیسیته بافت گونه کاهش یافته و باعث افتادگی گونه می گردد. این افتادگی خط نازولابیال (خط خنده) را ایجاد می کند. با حجم دهی گونه عمق این خط کاهش می یابد.

برجسته سازی گونه: زیباجویان جوانی که به دنبال نمایان تر شدن گونه و کانتورینگ فرم صورت خود هستند تزریق گونه را انتخاب می کنند.

ماندگاری

با توجه به اینکه از کدام نوع فیلر برای تزریق استفاده شود ماندگاری متفاوت است. معمولا هیالورونیک اسید یک الی یک و نیم سال و چربی بیش از دو سال ماندگاری دارد.

تکنیک تزریق ژل گونه

عکس A: گونه یک فرد جوان توسط چربی‌های ضخیم در عمق، لایه چربی زیر پوستی و رباط زیگوماتیک شکل می‌گیرد.

عکس B: در سنین بالا چربی های عمقی کاهش یافته و رباط پوستی دچار افتادگی می‌شود. در نتیجه بافت نرم سطحی گونه افتاده شده و خط نازولابیال (خط‌خنده) عمیقی را به وجود می‌آورد.

عکس C: اضافه کردن حجم به چربی‌های سطحی با استفاده از هیالورونیک اسید سافت باعث پر شدن پوست گونه و بالا رفتن ربات های پوستی می‌شود و با تزریق هیالورونیک اسید هارد بر روی استخوان گونه، حجم قسمت‌های عمیق به حالت اولیه برگشته و مانند یک ستون باعث حفظ و لیفت گونه می‌شود.

image

نشان دهنده فرورفتگی گونه با افزایش سن است که با فیلر درمان شده است

دیدگاهتان را بنویسید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.