ایران فیلر

مقایسه پیوند چربی و تزریق فیلر

پوست ما با گذر زمان دارای چین و چروک و فرورفتگی‎هایی خواهد شد. با توجه به پیشرفت‌های قابل توجهی که در علم پوست شناسی به وجود آمده است ما نخواهیم گذاشت که این چین و چروک‎ها در صورت ما باقی بماند اما کدام یک از روش‎های جوانسازی صورت برای ما مناسب خواهد بود. در این مبحث به بررسی دو روش مرسوم پیوند چربی و تزریق ژل می‎پردازیم.

پیوند چربی

در صورتی که حجم صورت شما به طور قابل ملاحظه‌ای کاهش داشته، بهتر است از پیوند چربی (که به آن تزریق چربی نیز گفته می‎شود) استفاده کنید. مخصوصاً اگر به حجم‎دهی بیشتری در نقاط دور چشم، گونه‎ها و زاویه فک نیاز دارید.

برای درک بهتر کارکرد روش پیوند چربی به یک بادکنک فکر کنید. هنگامی که بادکنک پر از هوا است سطح صافی دارد و هنگامی که هوای آن خالی می‌شود سطحش چروکیده می‌گردد. پیوند چربی پوست صورت را به وسیله چربی بدن خود شما دوباره باد می‌کند.

تزریق چربی به صورت
تزریق چربی به صورت

پروسه پیوند چربی در دو مرحله انجام می‎شود: استخراج چربی و تزریق چربی. برای استخراج، تکه‌های کوچک چربی از شکم و پهلوها برداشته می‌شود این چربی‌ها پس از خالص‎سازی به روش میکروقطره به ناحیه مورد نظر در صورت تزریق می‌شود. استفاده از این روش ظاهر صاف‌تر و یکنواخت‌تری را ایجاد می‌کند. در روش پیوند چربی با توجه به اینکه چربی‌ها از بدن خود فرد تهیه می‎شوند ریسک آلرژی و عوارض جانبی بسیار پایین است.

چربی‎ها دارای مقدار زیادی سول بنیادی هستند، بنابراین باعث بازسازی لایه‌های پوست در ناحیه مورد تزریق می‎شوند.

از آنجا که مقداری از چربی‎های تزریق شده توسط صورت جذب می شود، ممکن است برای به دست آوردن نتیجه بهتر نیاز به تمدید پیوند چربی داشته باشید اما به طور کلی اثر این روش برای چندین سال ماندگار است.

ویژگی‎های پیوند چربی

1- پر شدن صورت در حجمی قابل توجه

2- ماندگاری یک تا سه ساله

3- کاهش چین و چروک‎ها و گودی مخصوصاً دور چشم

4- ریسک و عوارض جانبی بسیار کمتر نسبت به تزریق ژل

5- دوره نقاهت 2 تا 7 روز

6- هزینه بیشتر نسبت به تزریق ژل

7- مشاهده اثر بعد از 3 تا 6 ما

تزریق ژل

اگر شما همزمان چین و چروک‎های عمیقی در صورت خود دارید و همچنین به دنبال افزایش حجم صورت نیز هستید بهتر است از ژل‎های پوستی استفاده کنید. ژل‎های پوستی (ژل های تزریقی) از مواد زیست سازگار مانند هیالورونیک اسید، پلی ال لاکتیک اسید و کلسیم هیدروکسی اپتایت تهیه می‌شوند.

تزریق ژل لب
تزریق ژل لب

اثرات این ژل‌ها، پر کردن حجم صورت، بهبود کانتورینگ صورت و برطرف کردن چروک‌های عمیق با ایجاد کلاژن‌سازی است.

با توجه به اینکه چه مدل ژلی استفاده شود ماندگاری آن می‌تواند بین چندین ماه تا ۱.۵ سال باشد.

ویژگی‎های تزریق ژل

1- کاهش چشمگیر چروک‌ها به خصوص در لب‌ها و گونه‌ها

2- بدون دوره نقاهت

3- پروسه بسیار سریع نسبت به پیوند چربی

4- مشاهده تاثیر بلافاصله بعد از تزریق

5- هزینه کمتر در مقایسه با پیوند چربی

6- ماندگاری از چندین ماه تا 1.5 سال

به طور کلی اگر نیاز به پر کردن حجم صورت در نواحی زیادی را دارید بهتر است از روش پیوند چربی استفاده کنید؛ و اگر نیاز به حجیم کردن یک ناحیه خاص (مثلاً دور چشم‌ها یا لب‌ها) را دارید و یا می‌خواهید مشخصاً یک خط و یا چروکی عمیق را برطرف کنید بهتر است از روش تزریق ژل استفاده کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.