ایران فیلر

لایه های پوست به سه دسته تقسیم می شوند:

1- لایه اپیدرم (Epiderm): خارجی ترین لایه پوست است که به عنوان محافظ ضد آب برای بدن عمل می‌کند. رنگ پوست را اپیدرم مشخص می‌کند.

2- لایه درمیس (Dermis): زیر لایه اپیدرم می‌باشد و دارای بافت پیوندی سخت، فولیکول‌های مو و غدد عرق است. انتهای اعصاب در این لایه قرار داشته و حس‌های لامسه و حرارت را فراهم می‌آورد.

3- لایه هیپودرم (Hypoderm) یا بافت Subcutaneous: عمیق‌ترین لایه پوست است و از چربی، بافت پیوندی و الاستین تشکیل شده است.

لایه‌های پوست
لایه‌های پوست

میکروکانولا

اخیراً استفاده از میکروکانولا به عنوان یک روش برتر برای تزریق فیلرها معرفی شده است. برخلاف روش قدیمی تزریق با سوزن که باعث ایجاد زخم در بافت صورت می‌شد، میکروکانولا نوکی کند دارد و کاملاً انعطاف پذیر است و بدون ایجاد کبودی و زخم از بین بافت‌ها عبور می‌کند.

مزایای استفاده از میکروکانولا:

  1. کبودی کمتر
  2. سوزش و درد کمتر
  3. کاهش ریسک ایجاد تروما در بافت
  4. پوشش سطح وسیعی از صورت فقط با ایجاد یک سوراخ در سطح پوست

طبق تحقیق به عمل آمده در دانشگاه میامی، در تزریق با کانولا میزان درد ۳ (خفیف) و در تزریق با سوزن ۶ (متوسط) است. همچنین استفاده از میکروکانولا فرآیند تزریق را بسیار یکنواخت‌تر و آسان‌تر می‌‌کند.

سمت راست میکروکانولا و سمت چپ نیدل
سمت راست میکروکانولا و سمت چپ نیدل

پزشک معمولاً از هر دو روش میکروکانولا و یا سوزن برای تزریق استفاده می‌کند. هر روش مزایا و معایب خود را دارد. در نقاطی که از لحاظ آناتومیکی خطرناک هستند استفاده از میکروکانولا در لایه هیپودرم ایمن‌تر است. برای استفاده از میکروکانولا به یک سوزن برای ورود به پوست نیاز است این سوزن یک یا دو گیج بزرگتر از میکروکانولا است (مثلاً برای میکروکانولا گیج ۲۷ از سوزن گیج ۲۵ استفاده می‌شود.)

دیدگاهتان را بنویسید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.