ایران فیلر

تزریق لب

آناتومی لب

قبل از بررسی مدل های مختلف تزریق لب، به طور مختصر آناتومی لب را بررسی می کنیم.

لب به چهار ناحیه تقسیم می‌شود:پوست اطراف لب‌، ورمیلیون (گوشت لب)، مرز ورمیلیون، مخاط دهانی

ورمیلیون(vermilion): قسمت قرمز رنگ لب

مرز ورمیلیون(vermilion border): لبه پوستی کم‌رنگ‌تر که ورمیلیون را از پوست اطراف جدا میکند.

قوس کوپید(cupid`s Bow) : خط کانتور تشکیل شده توسط مرز ورمیلیون در وسط لب فوقانی که به شکل کمان می باشد.

خط فیلتروم(philtrum Ridge): خط فرورفتگی عمودی که حد فاصل بینی با مرز ورمیلیون فوقانی است.

مخاط دهانی: پوشش اپیتلیوم غیر کراتینه در ناحیه داخلی حفره دهان

محل اتصال(oral commissure): ناحیه خارجی ورمیلیون که محل تلاقی لب فوقانی و لب تحتانی است.

رول سفید(white Roll): خط سفید که در مرز لب فوقانی قرار دارد. رول سفید به طور طبیعی در تمام افراد وجود دارد؛ علیرغم اینکه ممکن است سفید نباشد و کمتر (به صورت محو) دیده شود.

آناتومی لب

روش‌های تزریق فیلر در لب

Canine arc: یکی از نکاتی که توسط زیبا جویان درخواست می‌شود بالا رفتن رول سفید لب فوقانی است به طوری که دندان های پیش نمایان شوند.

تکنیک تزریق خطی: تزریق خطی به موازات خط ورمیلیون یک روش مرسوم برای حجم‌دهی لب می‌باشد اما امروزه این روش به دو دلیل توصیه نمی‌شود: اولاً ذرات فیلر خطی شکل بسیار مستعد جابجایی است مخصوصاً در بافت لب که تحرک زیادی دارد. ثانیاً پرکردن خطی مرز ورملیون ظاهری غیرطبیعی و اردکی شکل به لب‌ها می‌دهد و باعث ناپدید شدن قوس کوپید می‌شود.

تکنیک tenting: در این روش قسمت قرمز رنگ داخلی لب (مخاط دهانی) بیشتر نمایان می‌شود. رول سفید به بالا کشیده شده و به صورت برجسته‌تر دیده می‌شود. در این روش برای جلوگیری از جابجا شدن ژل از تزریق در نقاط متعدد بهره می‌گیریم؛ برای استحکام رول سفید نقاط ورودی تزریق روی خط کلاژن‌دار لب می‌باشد. برای کاهش جابجایی فیلر در سطح لب بهتر است ابتدای هر تزریق در عمق باشد. در این روش برای لب فوقانی از نقطه محل تلاقی تزریق کمی را شروع کرده و در فیلتروم به بیشترین مقدار تزریق می‌رسیم. در لب تحتانی از چند میلی‌متر بعد از نقطه تلاقی شروع کرده و به سمت مرکز پیش می‌رویم. تزریق در نقاط متعدد مانند پایه‌هایی عمل می‌کند که لب را به بالا کشیده و فرم لب را مستحکم می‌کند (مانند پایه‌های چادر).

انواع مدل های تزریق لب

در تمام تکنیک های تزریق لب اصل عدم تزریق در گوشه های لب رعایت می شود. در هنگام تزریق لب معمولا نیدل به طور کامل فرو نرفته و تنها 4 الی 5 میلی متر از نیدل وارد بافت لب می شود.

مدل گرد: در این روش حجیم سازی به گونه‌ای خواهد بود که چین و چروک‌های روی سطح لب از بین رفته و قوس کوپید کمتر دیده شده و از حالت V شکل خود خارج می‌شود.

مدل سوتی: در این مدل، تزریق ژل به گونه ای خواهد بود که باعث ایجاد فضای خالی بین لب فوقانی و تحتانی می شود.

مدل روسی: در این روش بر خلاف روش های گذشته و نچرال که نسبت تزریق ژل در لب فوقانی به لب پایین 40 به 60 بود، نسبت تزریق ژل در لب فوقانی و لب پایین 50- 50 می باشد. در مرز ورمیلیون لب فوقانی تزریق ژل انجام می‌شود و حاشیه بالای لب برجسته تر می شود برای افرادی که لب فوقانی کوچکی دارند و فاصله بینی و لب بالایی قابل توجه باشد، این روش مناسب است.

مدل فانتزی: در این روش فرم لب از حالت طبیعی و اصلی خود خارج شده و با تزریق و حجیم سازی مبالغه آمیز، حجم لب ها افزایش پیدا می‌کند. در افرادی که تمایل به تزریق ژل در قسمت های دیگر صورت نیز دارند این روش طرفداران زیادی دارد.

مدل عروسکی: این مدل تزریق لب بیشتر در شرق آسیا طرفدار دارد. در این روش فرم لب تحتانی مستطیل شکل شده و لب ها مانند عروسک باربی حجیم می شود.

مدل چاک دار: در این روش تزریق، پزشک با قرار دادن نخ در وسط لب تحتانی و تزریق یک اندازه در دو طرف آن باعث ایجاد خط و شکافی کوچک میان لب تحتانی می‌شوند.

مدل قلبی: در این روش فاصله میان دو طرف لب فوقانی ایجاد می‌شود که ظاهری قلبی شکل به لب می‌دهد در این مدل با خارج کردن فرم لب از حالت طبیعی امکان خارج کردن ژل در صورت عدم تمایل زیبا جو، سخت می‌شود

a13644b5 50c8 4454 9853 56260837c656 2

دیدگاهتان را بنویسید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.